środa, 26 lipca 2017

035. "Życie to dar. Nie zapomnij, żeby żyć." Ponad wszystko - Nicola Yoon

035. "Ponad wszystko" - Nicola Yoon.

"Życie to dar. Nie zapomnij, żeby żyć."

Tytuł: Ponad wszystko.
Autor: Nicola Yoon
Opis z okładki:
Maddy jest uczulona dosłownie na wszystko. Nigdy nie opuszcza domu, a jedynymi osobami, które widuje, są jej mama i pielęgniarka. Ale pewnego dnia musi zmierzyć się ze światem zewnętrznym i wtedy spotyka Olly’ego. Czy podejmie największe ryzyko w swoim życiu? 

Moja opinia:

Sama nie do końca wiem czego się spodziewałam, gdy sięgałam po tę książkę. Kupiłam ją, zauroczona zwiastunem filmu - którego niestety nie miałam okazji jeszcze obejrzeć :c. Książka ta była bardzo przyjemną lekturą, którą pochłonęłam w kilka godzin. Nie wiem dlaczego, ale "Ponad wszystko" bardzo kojarzyło mi się z "Gwiazd naszych wina". To trochę przeszkadzało mi to w czytaniu, jednak powieść jest lekka, przyjemna, napisana takim językiem jaki lubię najbardziej. 
Maddy jest osiemnastoletnią dziewczyną, która całe swoje życie spędziła zamknięta w domu. Wszystkiemu winna jest jej choroba, bowiem dziewczyna jest uczulona na wszystko. Jeśli wyjdzie na dwór może zginąć. Jedynymi bliskimi jej osobami, z którymi ma kontakt są jej matka oraz pielęgniarka. Pewnego dnia pojawia się ON. Olly wiecznie noszący ubrania w tym samym kolorze, wymykający się z domu przez okno. I to właśnie on wywraca jej świat do góry nogami. 
Historia jak każda inna, młodzi zakochują się w sobie, próbują pokonać przeszkody na swojej drodze. Czy im to wyjdzie, czy Maddy odważy się opuścić bezpieczny dom, jak rozwinie się jej znajomość z Olly'm? Tego wszystkiego krok po kroku dowiadujemy się na kartach powieści. Sama musze przyznać, że końcówka mnie poważnie zaskoczyła, zdecydowanie spodziewałam się innego zakończenia. Nie narzekam jednak, jestem bardzo zadowolona z tego co się wydarzyło.

Moja ocena: 4\5

Love, Pietrova.

2 komentarze:

  1. Mniej więcej tego samego się spodziewam po tej książce. Niedługo powinnam po książkę sięgnąć i zobaczymy co się wydarzy. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to lekka pozycja do przeczytania w kilka godzin, polecam. ;)

      Usuń

Theme by MIA